Isikunäituse tegemine on olnud paras proovikivi ja nõudnud eneseületust. Enesedistsipliini kasvatamine, püüdes tähtaegadest kinni pidada, mille oled endale ise määranud. Olen püüdnud mitte liigselt kurvastada ebaõnnestumiste üle, ning pigem võtta seda protsessi osana.
Esialgu näituse mõttele tulles tahtsin luua eneseületuseks võimalust, võttes ette kohati liiga suurena näiva ülesande. Tahtsin rajada oma kunstniku karjääri jaoks vundamenti või pigem vundamendi esimest rida, millele hakata tasapisi laduma oma tulevikku.
Lisaks sellele on keraamiliste skulptuuride tegemine olnud meeletu õpiprotsess, sesthoolimata oma varasemast kogemusest keraamikaga ei ole ma kunagi varem nii suurikeraamilisi objekte ehitanud. Sellest kogemusest õppinuna usun, et jätkan ka tulevikuskeraamika kasutamist oma teoste meediumina. Sama kehtib ka graafika kohta, ma ei ole kummastki tüdinenud ning tahaksin proovida ellu viia uusi ideid nendes meediumites.
Peale keraamiliste skulptuuride modelleerimise osutus ka üsna heaks proovikiviks nende transport kuivanult, kui nad on kõige hapramad. Seitsekümmend kilomeetrit maanteed ahjuni, 12 meetrit mullikilet ja kõiki teisi autojuhte närviajav eriti aeglane sõidustiil.
Lõpuks sai siiski eriolukord läbi ning sellele järgnesid hullumeelsed poolteist nädalat, mille jooksul eelpõletatud keraamilistest skuklptuuridest said valmis teosed ning näitus sai galeriis üles pandud.
Seega kokkuvõtvalt arvan, et olen valmis alustama iseseisvat kunstniku karjääri ja see projekt sellisel keerulisel ajal on mind üsna hästi ette valmistanud probleemidest üle saamiseks.
I have chosen for my final thesis personal exhibition on the topic of organics. The solo exhibition “Organics” is a practical output of my diploma thesis and will be held in Tartu Gallery of Noorus from May 28 until July 11 of 2020. Exhibition contains four ceramic round sculptures titled Heterobasidion Root Rot Under Microscope, Ramaria, Stagshorn and Prehistoric Lichen;
one relief containing ceramics and wood titled „Wedding of Lichens II“, and eight graphical works in different techniques: linocut, etching and lithography with titles: Vulpes Täpiensis, Still Life, There are Things in the Darkness, Secret Life, Lichen Wedding, Bark Beetle Dancing in Cambium, Polyporales and Moon Cognition. In written part of my final thesis I explain how these ideas evolved and how my spontaneous unconcious scribbles became the beginning for my work.
The works exhibited at the exhibition are inspired by small forms found in the forest, which have been reproduced enlarged and stylized. Objects that we traditionally see as tiny and inconspicuous have suddenly become great and mighty, showing their uniqueness. Nature patterns and rhythms are the main source and impulss for my work. In this exhibition I have mainly concentrated on complex and yet simple structure of lichens and mushrooms. I have found inspiration looking at forest floor or looking at the rocks covered with lichens by the sea.
Highlighting the beauty of small objects, one can naively hope that in this way, nature as a whole will become more important to someone. Every bug, fungus, mollusc or lichen has a role to play in this large system, and they all are important. Through noticing we come to care and cherish.
Do we prefer untouched nature or to look at the mowed lawn while sitting in the comfort zone? What would the world be like if we were surrounded by animals familiar from cave paintings?