Klaas kui materjal on saatnud inimesi sajandeid nii tarbe- kui kujutavas kunstis. Kõige tuntumateks teosteks on vitraažid ja neid illustreerivad figuraalsed maalingud. Klaasimaalingul puudub üheselt mõistetav definitsioon. Eestikeelsetes allikates kasutatakse seda terminit kui alternatiivset viisi vihjata vitraažile ja vitraažimaalingutele.
Lõputöös keskendusin külmtehnikas valmistatud klaasimaalingutele, andsin ülevaate tehnika ajaloost ja Eestist leiduvatest objektidest fookusega Ilmar Malini teostel.
Lõputöö eesmärk oli pöörata tähelepanu käsitletavas tehnikas valminud teostele, väärtustada neid kui habrast ja kergesti kaduvat kunsti ning käsitleda klaasi restaureerimist just tagasipööratavuse võtmes.
Glass as a material has accompanied people for centuries in both applied and visual arts. The most famous works are stained glass windows, adorned with figurative paintings. There is no universally understood definition for glass painting. In Estonian sources, this term is used as an alternative way to refer to stained glass and stained glass paintings.
In my thesis, I focused on glass paintings made using the cold technique, providing an overview of the history of the technique and objects found in Estonia, with an emphasis on the works of Ilmar Malin.
The aim of the thesis was to draw attention to the works created in the cold technique, to value them as fragile and easily perishable art, and to address glass restoration particularly in terms of reversibility.